Miło nam poinformować, że multimedialna biblioteka młodych „Planeta 11” została wyróżniona w konkursie BibLibre International Library Marketing organizowanym przez IFLA, czyli Międzynarodową Federację Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich. Tematem konkursu był marketing w bibliotece i wzięło w nim udział 71 bibliotek z całego świata. „Planeta 11” zdobyła miejsce w pierwszej „dziesiątce”.
„Planeta 11” została doceniona za happening „Zaczytani-Zabiegani”, który odbył się w maju minionego roku. Głównym punktem imprezy był bieg z książką. I właśnie ta nietypowa forma promowania czytelnictwa spodobała się jurorom z IFLA. Olsztyńska biblioteka zajęła miejsce tuż za podium (4-10) ex aequo z bibliotekami z Australii, Chin, Kolumbii, Egiptu, Grecji i Rosji.
Jest to duże wyróżnienie, bo w konkursie w sumie startowało 71 bibliotek z 26 krajów. Nagrodę główną, czyli 2000 euro dostała biblioteka z Vancouver (Kanada) za multimedialną kampanię marketingową wykorzystaną w przestrzeni miasta.