Bez korekty #4 | Antoni Janowski

Grafika jest ilustracją do treści.

Tekst literacki, nim trafi w ręce czytelnika, pokonuje długą drogę. Rozpala się iskrą w umyśle, nabiera kształtu słowa. Z czasem – niekiedy po wielokrotnej redakcji – układa się w zdania odciśnięte trwałym śladem na papierze. Czytany żyje i wzbogaca się o kolejne doznania odbiorcy. Za nim stoi Autor, oddający cząstkę swojej tożsamości oraz teraźniejszości w chwili tworzenia.

Kim jest? Gdzie jest jego początek? Czy potrzebuje mitologii miejsca, ludzi wokół i co go zachwyca? O to postanowiliśmy zapytać twórców związanych z Olsztynem w nowym cyklu filmów „Bez korekty”.

W czwartym odcinku cyklu „Bez korekty” gościmy Antoniego Janowskiego (pseudonim: Tolo Szaleńczyk). Opublikował pięć tomików poetyckich, w tym trzy wspólnie z żoną Tamarą Bołdak-Janowską (pseudonim: Tamara BeJot) i dwa jako książki odrębne: „Powrót nocy” (2001, Borussia) oraz „Pocałunek oka” (2017, Miniatura). Jest również autorem prozy „Marcepan na kredyt” (2018, Miniatura) oraz tomu poezji „Istota” (2019, Miniatura). Wraz z Tamarą Bołdak-Janowską prowadzi dialogi filozoficzne, „Rozmowy położnicze”, regularnie publikowane w warszawskim piśmie „Przegląd”, wrocławskim piśmie „Wydawnictwój” oraz na portalu filozoficznym „Sofijon”. Reżyseruje coroczne widowisko pisarsko-teatralne o nazwie: „Zajazd do Naraju” w malutkiej wiosce Narejki na Podlasiu. Autorka licznych książek i tomików poetyckich, m.in.: „Rytmy polskie i niepolskie”, „Niewidomy pies rymów”, „Ach, moje drogie życie”, „Rozdziały”, „Rzeczy uprzyjemniające. Utopia”, „Ceremonia węglowa”, „Restauracja strasznych potraw. Rozprawa gardłowa”, „Hop! Hop! Hop! Traktat o samotności” i inne.

Realizacja: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Zdjęcia i montaż: Kamil Iwańczyk

Projekt stanowi kontynuację działań projektu Antologia Warmińska.
Dofinansowane ze środków Samorządu Olsztyna.